Wednesday, July 25, 2007

16. KOH CHANG – PUHKUSESAAR

Kastiauto viis meid Tratist 40 THB eest sadamasse. Enne kui arugi saime, olime ostnud 110 THB eest edasi-tagasi laevapileti saarele. Kiire ost välistas hiljem mõne teise sadama kaudu tagasituleku. Paat meenutas väikest kalalaeva, kuhu lisatud mõned read puupinke. Sõit kestis 40 minutit ja poolel teel saime kaela tõeliselt troopilise vihmasahmaka. Sadu oli küll tugev aga ei kestnud kaua. Ootasime selle lõppemist koos teiste reisijatega varjualuses, mida sadamaks nimetati. Peale saju lõppemist tulid kohale ka kastiautod-taxid, kes rahva erinevatesse randadesse laiali vedasid.

Esimene ja kõige rahvarohkem on White Sandy Beach. Pikk, pikk rannariba, mille ääres lugematu arv erinevaid majakesi, bungalowsid, resorte, hotelle. Turiste peatub siin palju, nii noori kui vanu. Kuna samal ajal oli kohalikel pikk riigipüha ja lastel koolivaheaeg, siis väga paljudes ööbimispaikades polnud vabu tube. Kõndisime oma seljakottidega mööda päikeselist randa ühest majakestest teise juurde. Siinkohal tänasin end järjekordselt, et paasiks vaid väike seljakot. Lõpuks leidsime väikse ja armsa toa, mille uks avanes otse merepiirile, kuid sinna jõudmiseks tuli minna läbi restorani või jalutada mööda mereäärt. Suured ja pehmed käterätid ning kõik vajalik olemas.

Koh Changil vahelduvad valge liivaga rannad kaljudega. Randade vahel liikumiseks on parim viis rentida mootorratas aga loomulikult sõidavad ka taksod-kastiautod, mis peatuvad seal, kus vaja. Rannad on kõik ilusad. Kõige vaiksemaks ja metsikumaks võib nimetada ilmselt Lonely Beachi. Saare keskel asuvad mäed on kaetud vihmametsade ja dzungliga, mille vahelt võib leida koskesid. Meie olime selleks ajaks juba küllalt seigelnud ja otsustasime oma reisi viimased päevad veeta lihtsalt rannal lebades ning niisama lonkides. Päikese loojudes jalutsime taganeva mere asemele kiirelt tekkivate restoranide vahel, nautisime toitu ja igaõhtust tuleshowd pimedal rannal. Esimesel õhtul õnnestus meil ka elava muusikaga pidu külastada ja esinevaid muusikuid nautida sest sattusime täiskuupeole, full moon party.